Inläggning av event – Lathund

Välj fliken ”EVENEMANG” och tryck på ”LÄGG TILL EVENEMANG”.

Välj en TITEL som gärna innehåller ort eller lokal. (Det blir otydligt med bara ”Sommarmusik”)

I den STORA RUTAN skriver du beskrivande text.Vill du ”Klistra in” text – ändra rutan ovanför till höger från ”visuell” till ”text” medan du gör det och gå sedan tillbaka till ”visuell”. Texten kan sedan redigeras med ikonerna ovanför.

Vill du lägga in länk så kopiera/skriv in den – markera – tryck på ikonen med kedjan så öppnas ny ruta. Kolla där att båda raderna är ifyllda. Annars fyller du i uppgiften i URL ( se till att http:// är med). Vill du ha annan text på länken så ändrar raden ”Länktext”. Kryssa helst i rutan att du vill “öppna i nytt fönster”. Tryck sedan på  ”Lägg till länk”. (Länken fungerar först efter publicering).

Vill du lägga in BILD – välj en bild i format jpg, png eller gif.

TID OCH DATUM
Kan läggas in för ett tillfälle eller för återkommande evenemang. Ska du lägga in återkommande tillfällen, så formulera dig så att det stämmer vid alla evenemangen. Har du olika artister eller något annat som skiljer – hänvisa till din hemsida eller bifoga en affisch i bildformat. Glöm inte slutdatum annars ramlar det in i kalendern 24 mån framåt!

PLATSINFORMATION
Befintlig i databasen – tryck på pilen – skriv in några bokstäver – välj
Ny Plats – Platsens namn – Adress – Stad=Ort – Postnummer – Telefon (om det är lämpligt)  – Webbplats (om det är lämpligt)

Kom ihåg att kryssa i ”Visa Google Maps länk” och “Visa Google Map”.

ARRANGÖRINFORMATION
Befintlig i databasen – tryck på pilen – skriv in några bokstäver – välj
Ny arrangör – Arrangörens namn – telefon (om du har) – Webbplats (om det verkar lämpligt) – Epost (brukar jag lämna tomt pga av spamrisk) – Evenemangets hemsida (om det finns) – Ev Kostnad (om det är enhetligt) /Valuta symbol= Kr/ Pris (siffror)

PUBLICERAR gör du genom att trycka “Skicka in evenemang” (Kolla att datorn arbetar och att du får  bekräftelse på att det sparats)

Nu sparas ditt event som ett UTKAST och ett mail går automatiskt till administratörerna, som godkänner ditt inlägg och för in det i kalendern. Vår ambition är att det inte ska dröja mer än 24 timmar. Saknas ditt event efter denna tid – kontakta oss via mailadressen nedan!

För att redigera eller ta bort ett event – kontakta hedemorakultur.se via mail styrelsen@hedemorakultur.se

Behöver du hjälp? Kontakta Linnéa Kärvemo, tel 070-351 99 22